środa, 30 listopada 2016

[Porady] Jak szybko nauczyć się języka hiszpańskiego?

Ostatnio na blogu zaczęłam prowadzić serię, gdzie możecie nauczyć się języka hiszpańskiego. W dzisiejszym poście będziecie mogli przeczytać jak ułatwić sobie naukę owego języka. Podam wam kilka sposobów, dzięki którym słówka szybciej będą wam wpadały do głowy. Oczywiście owe rady mogą wam posłużyć nie tylko przy hiszpańskim, ale również przy wielu innych językach. Zaciekawieni? Zapraszam!


1. OGLĄDANIE FILMIKÓW LUB SŁUCHANIE RADIA!
Każdemu z nas w domu trochę się nudzi. Podczas sprzątania, grania na komputerze czy odrabiania prac domowych często puszczamy muzykę. Zamiast tego włączmy radio, gdzie mówią w języku hiszpańskim, a między czasie słyszymy piosenki. Dzięki takiemu sposobowi, podczas nauki słówek będą wam się one z czymś kojarzyć. Tak samo działa oglądanie filmików. Włączcie nagrania Karol Sevilli, Cande Molfese, Tini Stoessel czy nawet serial Soy Luna/ Violetta w oryginale na YouTubie. Na początku dodajcie polskie napisy (polecam poszukać kanałów, gdzie tłumaczą owe nagrania), abyście cokolwiek z tego zrozumieli. Jeżeli jakaś osoba w kółko powtarza któreś słówko, zanotujcie sobie je w zeszycie z polskim tłumaczeniem. Wierzcie mi, że to ułatwi wam naukę.


2. PRZEPISYWANIE!
Na pewno każdy z was posiada takie coś jak kolorowe długopisy/cienkopisy/markery czy nawet kredki. Na początku napiszcie sobie słówka zwykłym niebieskim/czarnym kolorem. Powtórzcie je kilka razy, a następnie poproście kogoś, aby was spytał. Tłumaczenie, które nie będzie chciało wejść wam do głowy przepiszcie na inną kartkę sprzętem koloru czerwonego, słówka, które czasem pamiętacie czasem nie, pomarańczowym długopisem, zatem te, które już znacie - zielonym. Powtarzajcie, pytajcie się i przepisujcie do momentu, aż waszą kartkę zajmą napisy w barwie wiosennej trawy. Sposób ten wykorzystuje EmiFlesh!

 
3. ZABAWA, A JEDNOCZEŚNIE NAUKA!
Weźcie do ręki kilka kartek z bloku. Potnijcie je na tyle części, ile musicie się nauczyć słówek. Na jednej stronie napiszcie polskie tłumaczenie, a na drugiej hiszpańskie. Następnie zagnijcie karteczki i wrzućcie je do jakiegoś pojemnika. Losuj, odpowiadaj i sprawdzaj. Jeżeli wasza odpowiedz będzie poprawna odkładajcie słówko na bok, a jeśli zła wrzucajcie do pojemnika. Dzięki takiemu rozwiązaniu wasza głowa łatwiej przyswaja fakty! Sposób ten wykorzystałam podczas uczenia się wzorów/pierwiastków na chemię!


4. NAGRYWANIE SNAPÓW!
Większość osób czytające mojego bloga posiada aplikację taką jak snapchat. Załóżcie tam nowe konto poświęcone na naukę, nagrywajcie snapy, kiedy mówicie coś czego musicie się nauczyć, wrzucajcie to na "my story", a następnie odsłuchujcie! Wierzcie mi lub nie, ale przez trzy dni powtarzałam, przepisywałam, krótko mówiąc korzystałam z przeróżnych sposobów zawsze mi pomagających, lecz niestety nic nie chciało wejść mi do głowy. Właśnie dlatego postanowiłam wykorzystać tą metodę, w której pokładałam wszystkie nadzieje i oczywiście się nie zawiodłam, ponieważ ona jako jedyna mi pomogła.


5. TŁUMACZENIE PIOSENEK!
Dzięki serialowi "Soy Luna" oraz "Violetta" poznaliśmy wiele utworów. Któryś z nich na pewno wam się spodobał, dlatego jesteście ciekawi o czym opowiada. Włączcie komputer, gdzie widnieje owy tekst w oryginale, znajdzie słownik (najlepiej papierowy, ale jeśli takiego nie posiadacie może być internetowy) i tłumaczcie. Za pierwszym razem może wam nie iść za dobrze, ale po każdej kolejnej próbie będzie coraz lepiej. Jeśli się trochę interesujecie to na pewno wiecie, iż owy sposób pomógł Sylwii Lipce nauczyć się angielskiego.



CHCECIE SIĘ NAUCZYĆ HISZPAŃSKIEGO? SKORZYSTACIE Z TYCH SPOSOBÓW? MACIE JESZCZE JAKIEŚ INNE RADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wasze komenarze są dla mnie wszystkim. To co napiszesz jest dla mnie najważniejsze :)