sobota, 8 kwietnia 2017

[Recenzja] Marlene

Każdy z nas niejednokrotnie słyszał o drugiej wojnie światowej, podczas której zostało zabitych miliony niewinnych ludzi. Na historii z pewnością poruszaliście fakt obozów koncentracyjnych, prześladowań Żydów oraz życia ludzi w tamtych czasach. Jestem pewna, że nikt nie chciałby postawić się na ich miejscu. Nie wiem jak was, ale mnie bardzo ciekawią fakty mające związek z owymi latami, dlatego staram się jak najwięcej takowych odnajdywać. Jako, iż uwielbiam czytać książki, postanowiłam wziąć do ręki kolejną, tym razem związaną z troszkę trudniejszym tematem. Od razu wspomnę, iż ta pozycja jest dla trochę starszych osób. Zaciekawieni? Zapraszam!


MIŁOŚĆ, POŚWIĘCENIE, ODWAGA, ŚMIERĆ. I WYBÓR, PRZED KTÓRYM NIKT NIE CHCIAŁBY STANĄĆ.

Jak zawszę zacznę od okładki powieści, która została wykonana z cienkiej, matowej, ciemnego koloru tektury. Na pierwszym planie widnieje kobieta ubrana w granatowo - białą szatę w paski. Na ręku oraz torbie możemy zauważyć pewien znak kojarzący nam się z drugą wojną światową. Tuż obok niej znajduje się nadjeżdżający pociąg oraz, jeśli lepiej się przyjrzymy smutnych, wręcz przestraszonych ludzi. Na samej górze znajdziemy imię, nazwisko autorki, tytuł oraz króciutkie zdanie, które napisałam wam trochę wyżej.

Książka została napisana dość trudnym językiem, dlatego ciężko się ją czytało, jednak wciągała do tego stopnia, iż skończyłam ją dosłownie w ciągu kilku dni. Przez ponad pięciuset stronicową lekturę byłam w stanie poczuć się jakbym się tam naprawdę znajdowała. Autorka w 100% odzwierciedliła jak wygląda prawdziwa wojna, dlatego niejednokrotnie się wzruszałam. Dodatkowo, to co potrafiła zrobić główna bohaterka, zadziwiało mnie. Mimo wszystko najbardziej zadziwiająca była końcówka i to o czym się dowiedzieliśmy. W owym momencie jedyne co zrobiłam to rzuciłam książkę i powiedziałam "Nie, już więcej nie czytam"! Nie mogę oczywiście zapomnieć o tym, iż w środku znajdziemy dziesiątki cytatów. Jestem pewna, że niejednokrotnie przekonaliście się, iż kolekcjonuję takowe zdania (pozdrawiam Patrycję).


CZŁOWIEK MUSI WĄTPIĆ, GDYŻ POSZUKIWANIE PRAWDY ZACZYNA SIĘ OD STAWIANIA PYTAŃ. KTO WĄTPI TEN MYŚLI!

Podsumowując! 
Jak wam wcześniej wspomniałam powieść nie tylko mnie wzruszyła, ale także zadziwiła. Tak naprawdę nie spodziewałam się takiego przebiegu akcji. Muszę przyznać, iż autorka wykonała nieziemską pracę pisząc ową książkę. W ostatnim czasie czytam mega słabe powieści, jednak ta całkowicie zmieniła moje podejście. Jeśli macie możliwość i dobrą psychikę, serdecznie polecam zapoznać się z tą lekturą. Na sam koniec wspomnę, iż jest to kontynuacja "Miłości w czasach zagłady", dlatego lepiej na początku zapoznać się z nią (ja zaczęłam od 2 części, ale pomińmy ten fakt). Moja ocena wynosi 9/10 ♥

CZYTALIŚCIE TĄ KSIĄŻKĘ? MACIE ZAMIAR TO ZROBIĆ? 

1 komentarz:

  1. http://livelovelaugh1323.blogspot.com ZAPRASZAM!
    Recenza super! Napewno kupię tą książkę nie tylko sobie ;)

    OdpowiedzUsuń

Wasze komenarze są dla mnie wszystkim. To co napiszesz jest dla mnie najważniejsze :)