sobota, 31 października 2020

PRZEPISY IDEALNE NA JESIEŃ! + króciutko o moim powrocie!

Cześć kochani!

Czy ktoś tu jeszcze czasami zagląda? Muszę przyznać, że naprawdę długo mnie nie było. Trochę dziwnie mi jest znowu pisać, ale mam nadzieję że nie wyszłam za bardzo z wprawy! Ostatnie 2 lata, przez które byłam "nieobecna", były dla mnie dość burzliwe - od zmiany szkoły, poprzez zmiany które zaszły we mnie, aż do teraz, kiedy ponownie próbuję się odnaleźć w tym całym chaosie. A nie jest łatwo, bo ostatnie czasy są niestety wyjątkowo niespokojne. Pomimo to, chcę wrócić do jednej z rzeczy, która w przeszłości dawała mi masę radości - czyli do tego bloga. Szczerze mówiąc jest to dość spontaniczna decyzja (co w moim przypadku jest dość zaskakujące, bo ostatnio zanim zrobię jakiś krok, muszę przemyśleć go przynajmniej 1000 razy), nie jestem pewna jak teraz wyglądać będą moje posty - na pewno troszkę inaczej niż wszystkie poprzednie. Przede wszystkim chciałabym móc dzielić się z wami moimi myślami, a także tym, co aktualnie mnie interesuje iiii... w końcu po tym dość długim wstępie dochodzimy do tematu mojego dzisiejszego wpisu! W lutym wydarzyła się rzecz, której nigdy bym się nie spodziewała (nie, tym razem nie chodzi tu o wybuch pandemii😂) - polubiłam gotowanie. Przez ostatnie miesiące, spędzałam w kuchni dość sporo czasu, a dzisiaj chciałabym podzielić się z wami kilkoma moimi ulubionymi przepisami, które idealnie wpasują się w jesienny klimat! Zainteresowani? ZAPRASZAM DO ROZWINIĘCIA!



OWSIANKA JABŁKOWO-CYNAMONOWA

Składniki:
- 125 ml mleka*
- 125 ml wody*
- 45 g płatków owsianych
- łyżeczka syropu z agawy**
- 2 łyżeczki cynamonu
- łyżeczka cukru wanilinowego
- 1 duże jabłko (ew. 2 mniejsze)
dodatkowo: - jogurt naturalny***

* - zamiast wody, można dodać tylko mleko (wtedy łącznie 250 ml). Ja robię pół na pół ze względu na kalorykę. 
** - może być każde inne słodzidło np. miód albo po prostu cukier.
*** - jogurt naturalny można zamienić np. na serek waniliowy 😍, albo można zupełnie pominąć go w przepisie.

Wykonanie:
1. Jabłko pokroić w kostkę (można wcześniej je obrać, ale nie jest to konieczne).
2. 3/4 pokrojonego jabłka wrzucić do rondelka lub na patelnię, dodać cukier waniliowy i łyżeczkę cynamonu. Podsmażać przez kilka minut na małym ogniu pod przykryciem.
3. W osobnym naczyniu gotować mleko z płatkami owsianymi i słodzidłem, co chwilę delikatnie mieszając.
4. Gdy owsianka zgęstnieje, dodać cynamon i resztę jabłka. Wymieszać i gotować jeszcze chwilę.
5. Owsiankę przelać do miski, na wierzch dodać 3-4 łyżki jogurtu i podsmażone jabłko.


BABECZKI DYNIOWO-CYNAMONOWE

Składniki:
- 1 dynia*
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1/2 szklanki mleka
- 1/2 szklanki oliwy**
- 1/2 szklanki brązowego cukru
- łyżka cynamonu
- pół łyżeczki imbiru (zmielonego)
- łyżka cukru wanilinowego
- pół łyżeczki kardamonu
- pół łyżeczki gałki muszkatałowej
- łyżeczka sody oczyszczonej
- niecała łyżka proszku do pieczenia
- połowa grejpfruta 
* - w przepisie przyda się jedynie jej część, jeśli macie gotowe puree z dyni, będziecie potrzebować go pół szklanki.
** - może być olej

Wykonanie:

1. Dynie wydrążyć, pokroić na mniejsze kawałki. Wyłożyc na tacce wyłożonej papierem do pieczenia i piec w piekarniku koło 35 minut w temperaturze 180 stopni.
2.  Dynie zmiksować na gładką masę. Z powstałego puree odłożyć pół szklanki (tyle przyda się w przepisie), resztę możecie użyć w innych przepisach P.S: Planuję osobny post poświęcony wyłącznie dyni, więc wyczekujcie 🎃
3. Zetrzeć skórkę z połowy grejpfruta na tarce i wycisnąć z niej sok
3. W osobnej misce połączyć ze sobą wszystkie suche składniki.
4. W drugiej wymieszać mleko, oliwę, skórkę i sok z grejpfruta, puree z dyni. 
5. Dokładnie połączyć ze sobą wszystkie składniki (można użyć miksera).
6. Masę przełożyć do foremek (powinno wyjść około 12 sztuk).
7.  Piec w temperaturze 180 stopni przez około 20 minut.



OMLET ŚLIWKOWY

Składniki:
- 2/3 śliwki
- 1 jajko
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatałowej
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki cukru wanilinowego
- 2 łyżeczki cynamonu
- 2 i pół łyżki mąki pszennej
- 50 ml mleka
- jogurt naturalny

Wykonanie:
1. 1 lub 2 śliwki pokroić w małą kostkę.
2. Pokrojone śliwki podsmażyć z łyżeczką cynamonu i łyżeczką cukru wanilinowego.
3.  Oddzielić białko od żółtka. Białko ubić.
4. Wymieszać mąkę, mleko, gałkę muszkatałową, proszek do pieczenia, cukier wanilinowy, cynamon i żółtko. Póżniej delikatnie łyżką dodać ubite białko. 
5. Do otrzymanej masy dodać podsmażone śliwki.
6. Masę wylać na rozgrzaną, natłuszczoną patelnię. Jeśli macie problem z odwracaniem omleta, smażcie go na bardzo małym ogniu pod przykryciem. Zajmie to więcej czasu, ale również powninien się ładnie sciąć!
7. Usmażonego omleta przełożyć na talerz. Udekorować jogurtem naturalnym i pokrojoną w paski śliwką.


Jeśli wykonacie któryś z przepisów, koniecznie dajcie znać w komentarzach! Mam nadzieję, że post wam się spodobał. Trzymajcie się cieplutko. Do następnego!












2 komentarze:

Wasze komenarze są dla mnie wszystkim. To co napiszesz jest dla mnie najważniejsze :)